Sufiah Better Than 'bohsia'

DIKAU BELUM TERLEWAT SUFIAH YUSSUF.



SURAT TERBUKA UNTUK SUFIAH YUSSUF.

Assalamualaikum w.b.t

Wahai saudara seagama-ku Sufiah Bt. Yusof, aku adalah diantara jutaan rakyat Malaysia yang dikhabarkan mengenai 'Tragedi' yang menimpa mu.Sungguh memeranjatkan dan mengecewakan....namun kami tidak boleh menghukum mu dengan serta-merta.Sesungguhnya keadaan huru-hara dari dalam 'SYURGA' mu telah menyahkan engkau dari nikmat kebijaksanaan yang dipinjamkan oleh ALLAH S.W.T.

Aku tahu 'SYURGA' yang kita diami pasti bertukar menjadi 'NERAKA' andai penghulu dan pembantunya menghuru-harakan keadaan dan seakan merentap nikmat kebahagiaan yang dikecapi sebelumnya.Engkau masih muda walaupun pada usia yang terlalu muda juga engkau telah melalui satu proses kematangan yang luar biasa sehingga mengikat jodoh pada usia 19 tahun.Kini bala dari Allah telah menghampiri dengan terpampang 'POSE MAUT' mu di dada akhbar 'News Of The World'.

Sesuatu yang mengaibkan....namun kami tidak berasa apa-apa perasaan melaikan kejutan untuk Malaysia.Ingatlah, bahawa belum terlambat untuk mu menukar hala tuju kepada kedamaian hakiki.Percayalah, bahawa ALLAH S.W.T sahaja yang layak menghakimi kita.Jangan engkau risau dan takut dengan 'reaksi negatif' dari mahkluk ALLAH yang lain.

Kerana sesungguhnya, hanya ALLAH S.W.T sahaja yang layak menilai kita.Yakinlah bahawa 'SEMULIA-MULAI INSAN ADALAH MEREKA YANG BANGKIT DARI KEJATUHAN DAN PENGAIBAN SEHINGGA DIANGKAT SEMULA OLEH MEREKA YANG PERNAH MEMALING DARI MU'.Semoga engkau, SUFIAH YUSOF akan kembali menyuci nista.Itu satu-satunya harapan kami rakyat Malaysia yang mengharapkan ilmu-mu untuk peradaban bangsa Malaysia dan dunia.

BANGKITLAH DARI KAMAR INDAH 'SYAITAN' KERANA SESUNGGUHNYA TUHAN-mu SENTIASA MENERIMA TAUBAT DARI HAMBANYA.

P/S: TOLONG PANJANGKAN SEHINGGA SUFIAH DAPAT MEMBACANYA.INSYAALLAH.

p/s Kepada Datuk Dr. Masitah Ibrahim yang ditugaskan oleh boss-nya Datuk Ahmad Zaid Hamidi untuk mengetuai proses pemulihan terhadap Sufiah, tolong jangan guna 'FATWA HADHARI' yang pernah Dr. nyatakan suatu ketika dulu yakni "Boleh Melacur Jika Dalam Keadaan Darurat" Percayalah, Dr. akan turut menerima 'SAHAM' andai ada yang mengguna-pakai 'FATWA' tersebut sebagai menjalani kehidupan ini.

No comments: