LONDON - Kekasih pemain kelab bola sepak Manchester United (MU), Cristiano Ronaldo masih gagal menjadi seorang model yang berjaya, lapor sebuah akhbar semalam.

Kekasih baru Ronaldo, Nereida Gallardo sebelum ini berjaya menambat hati bintang MU itu ketika mereka bertemu di sebuah kelab malam di Sepanyol pada Januari lalu.

Teman wanita Ronaldo itu yang kini berumur 24 tahun bekerja keras sejak beberapa tahun lalu untuk mencipta nama sebagai seorang model.

Nereida pernah menemui ibu Ronaldo manakala bintang MU itu diperkenalkan kepada ibu bapa kekasihnya.

Seorang penduduk di tempat keluarga Nereida menginap di Sepanyol berkata: "Mereka (pasangan kekasih itu) berada di sebuah kedai piza dengan meminum kopi. Adalah sesuatu yang ganjil apabila melihat Ronaldo berada di sini.

"Namun, dia (Ronaldo) kelihatan gembira dan bersantai termasuk Nereida.

Menurut satu sumber, Nereida kerap digambarkan sebagai seorang model tetapi sebenarnya dia adalah seorang jururawat.

"Dia (Nereida) gemar untuk menghadiri pertandingan kecantikan dan majlis seperti itu," kata sumber tersebut.

Nereida pernah muncul dalam iklan untuk minyak zaitun beberapa tahun lalu tetapi namanya tidak disenaraikan dalam agensi model di pulau tempatnya menginap.

Bagaimanapun, terdapat keganjilan apabila namanya hanya disenaraikan di sebuah agensi model di Paraguay, Amerika Selatan.

Nereida merupakan seorang ratu cantik dalam majlis motosikal di Majorca pada tahun lalu dan gambarnya disiarkan di akhbar-akhbar tempatan.

Dia kini memperoleh gaji yang berada di paras maksimum sebagai jururawat dan memandu kereta Ford Ka. - Agensi

No comments: