Misteri penemuan tangan terjawab

KUALA LUMPUR 15 Mei - Misteri penemuan tangan kanan manusia di dalam parit berhampiran sebuah pusat asuhan kanak-kanak di Petaling Jaya, Selangor pada 13 Mei lalu akhirnya terjawab. Polis berjaya mengenal pasti pemilik tangan tersebut iaitu seorang remaja lelaki berusia 14 tahun yang terlibat dalam satu kemalangan kira-kira pukul 4.30 pagi, 11 Mei lalu.

Persoalan bagaimana tangan tersebut boleh berada di dalam parit berkenaan juga terjawab melalui laporan polis yang dibuat oleh seorang lelaki berusia 30-an baru-baru ini. Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, remaja tersebut putus tangan setelah terlibat dalam kemalangan membabitkan sebuah kereta jenis Proton Satria yang dipandu oleh lelaki berkenaan. "Pemandu itu dilaporkan terbabas dan melanggar remaja dari kaum Orang Asli yang sedang menunggang motosikal di Jalan Kuala Kubu Bharu. "Pemandu tersebut menghantar mangsa ke hospital berdekatan dan terus pulang ke rumah tanpa membuat laporan polis terlebih dahulu," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Arjunaidi berkata, pada keesokan pagi ketika lelaki berkenaan memandu keretanya ke tempat kerja, dia menyedari tangan kanan remaja itu rupa-rupanya terputus dan tertinggal di dalam keretanya. Oleh kerana terlalu panik, lelaki tersebut menghentikan kenderaan dan mencampak tangan tersebut ke dalam longkang berdekatan sebelum membuat laporan polis.

Tangan kanan manusia itu ditemui seorang lelaki yang mengambil anaknya di pusat asuhan berkenaan di Jalan PJS 3/40, Taman Sri Manja, Petaling Jaya, Selangor kira-kira pukul 10 malam pada 13 Mei lalu. Arjunaidi menambah, perkara berkenaan dimaklumkan oleh polis Kuala Kubu Bharu yang menerima laporan kemalangan daripada lelaki terbabit setelah membaca laporan akhbar.

Tegas beliau, polis mungkin akan mengambil tindakan ke atas lelaki terbabit kerana lambat membuat laporan selain tidak bertanggungjawab kerana membuang tangan remaja tersebut ke dalam parit."Difahamkan remaja yang kehilangan tangan itu masih hidup," katanya.

No comments: