Sistem tender terbuka di Pulau Pinang....betul ke?

Sistem tender terbuka di Pulau Pinang boleh akibatkan kontraktor kelas F ‘gulung tikar’.

15/06/2008 4:18pm

PULAU PINANG 15 Jun – Sistem tender terbuka yang diguna pakai kerajaan negeri sekarang jika diteruskan boleh mengakibatkan kontraktor bumiputera kelas F di negeri ini ‘gulung tikar’.Pengerusi Persatuan Kontraktor Binaan Bumiputera Kelas F Pulau Pinang, Abdul Wahab Hamid memberitahu pemberita di sini hari ini, penggunaan sistem itu menyebabkan mereka tidak berpeluang dan sukar mendapat kerja kerana terpaksa bersaing dengan syarikat lain.

Menurutnya, sepanjang tempoh hampir tiga bulan sistem tersebut dilaksanakan, projek-projek yang diperoleh kontraktor bumiputera kelas F di negeri ini telah berkurangan sehingga 50 peratus.Dalam sistem yang diguna pakai itu, mana-mana syarikat boleh menyertai tender walaupun tidak berdaftar dengan Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia (CIDB) dan Pusat Khidmat Kontraktor (PKK). - Utusan

.................................................. ............

Sekiranya benar, maka bakal tamatlah riwayat kontraktor bumiputra kat Penang.....

Aku call member aku kat penang tadi buat confirmation. memang sah open tender. sampaikan certain project tak sampai sejam borang habis. siap yang handle tender ade main booking form untuk die nye 'kaki'.

*rasanya DAP takkan lama kat sana.....

No comments: